Yapay zeka ve teknoloji alanında New Generation Summit İstanbul’da gerçekleşti
Yapay zekâ ve teknoloji alanındaki gelişmeleri gündeme taşıyan New Generation Summit, sektörün profesyonellerini İstanbul’da bir araya getirdi.
Yapay zekâ ve teknoloji alanındaki gelişmeleri gündeme taşıyan New Generation Summit, sektörün profesyonellerini İstanbul’da bir araya getirdi. Grand Pera İstanbul’da “AI & US” temasıyla düzenlenen etkinlikte, yapay zekâ ve teknolojinin farklı alanlarda yol açtığı değişimler ele alındı.
Etkinlik kapsamında gün boyunca gerçekleştirilen oturumlarda, yapay zekâ, pazarlama teknolojileri, sürdürülebilirlik ve içerik üretimi gibi başlıklar tartışıldı. Çok sayıda uzmanın katılımıyla düzenlenen panellerde, insan ve teknoloji etkileşimi, yapay zekânın iş süreçlerine ve topluma etkileri, müşteri deneyimi ve üretim süreçlerindeki rolü gibi konular üzerinde duruldu.
Ayrıca etkinlikte New Generation Awards töreni düzenlenerek, yapay zekâ ve trend projeleri ödüllendirildi.

Pazarlamasyon CEO’su Necip Murat, açılış konuşmasında zirvenin temel amacının yapay zekâ, trendler ve perakende alanında katılımcılara içgörü sunmak olduğunu belirtti. Necip Murat şunları söyledi:
“New Generation Summit ile yapay zekâ sektörünü, alanında uzman isimlerle birlikte geniş bir şekilde ele alma fırsatı yakalayacağız. Aynı zamanda New Generation Awards kapsamında da trendleri belirleyen ve yapay zekâ alanında öne çıkan başarılı projeleri ödüllendireceğiz. Yapay zekâ yalnızca teknolojik bir sıçrama değil; kültürel ve toplumsal dönüşümün de merkezinde yer alıyor. Bu yıl ‘AI & US’ temasıyla gerçekleştirdiğimiz zirvede, insan ve teknoloji etkileşiminin farklı boyutlarını tartışacağız. Temel amacımız; yapay zekâ, trendler ve perakende alanında katılımcılara değerli içgörüler sunabilmek.”
FutureBright Group Kurucu Ortağı Akan Abdula ise, yapay zekânın toplumsal yaşama entegrasyonu ve dijital bilinç üzerine değerlendirmelerde bulundu: “Ya Toplum 5.0 şirketi olacağız ya da başkasının masasında meze! ‘Süper akıllı toplum’ dediğimiz yapı; dijitalleşme ve yapay zekânın toplumsal yaşamla entegre olduğu, insan-makine etkileşiminin en verimli şekilde kurulduğu bir modeldir. Türkiye’nin gelecekte söz sahibi olabilmesi için teknolojiyi sadece tüketen değil, anlamlandıran ve dönüştüren bir yapıya ihtiyacı var. Sadece yapay zekaya prompt giren değil; Türkiye’nin demografik dönüşümünü sosyal bilimler ışığında okuyabilen çalışanlara ihtiyaç duyacağız. Dijital bilinç, bugünü değil; gelecek nesilleri de kapsamalı.”

Lenovo Türkiye’den Banu Soyak ve Sezin Aydın Arar, yapay zekâ kullanımının fırsat ve risklerini aktarırken, etik ve teknolojinin dengelenmesinin gerekliliğine dikkat çekti: “Yapay zekâ insanlık için hem faydalı hem de riskli olabilir. Mesele, onu doğru yönde kullanma yolunu bulmaktır. Etik ve teknolojiyi dengelemek zorundayız; çünkü yapay zekâ sadece bir araç değil, aynı zamanda sorumluluk gerektiren bir güç. Yapay zekânın doğru kullanımı; üretimde verim artışı, müşteri memnuniyetinde yükseliş ve insan kaynaklarında zaman/maliyet tasarrufu gibi çok yönlü faydalar sağlayacak. Geleceği, teknolojiyi kimin ne amaçla kullandığı belirleyecek.”
Havas Türkiye CGO’su Cüneyt Devrim de, yapay zekâ odaklı yeni ajans modellerinin sektördeki değişime etkilerini şu şekilde anlattı: “Ajans modelleri değişiyor: AI odaklı çevik kuvvetler, insan odaklı premium kuvvetler, geleneksel ve mediocre yapılar sahneden çekiliyor. Bu dönüşüm, sadece teknolojiyle değil; insanla, yaratıcılıkla ve hızla şekilleniyor. Gelecekte fark yaratacak olanlar, yapay zekâyı sadece araç olarak değil, stratejik bir ortak olarak konumlandırabilenler olacak. Kreatif endüstri, artık içgörüyle veriyi, sezgiyle teknolojiyi bir araya getirenlerin oyun alanı olacak.”
New Generation Summit, sektör temsilcilerini bir araya getirerek, yapay zekâ ve teknolojinin geleceğine ilişkin çeşitli görüşlerin paylaşılmasına imkân sağladı.
KAYNAK : www.chip.com.tr
Yorum gönder