Apple 13 yıl sonra Samsung’u geride bıraktı

Apple 13 yıl sonra Samsung'u geride bıraktı

Apple 13 yıl sonra Samsung’u geride bıraktı

KAYNAK: Teknolojioku

Dünya genelinde akıllı telefon pazarı, toparlanma sinyalleri
göstermeye başladı. Uluslararası veri şirketlerinden elde edilen
bilgilere göre, akıllı telefon pazarı geçen yıla oranla yüzde 8,5
büyüme kaydetti. Bu veriler, özellikle Apple‘ın, Samsung‘un
13 yıllık liderlik
serisini kırarak dünya çapında en çok
akıllı telefon satan marka olması gibi dikkat çekici bilgiler
içeriyor.

2023’ün dördüncü çeyreğinde, akıllı telefon
sevkiyatları bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde
3,2
azaldı. Ancak olumlu bir gelişme
olarak, 2023’ün dördüncü çeyreğinde satışlar 326 milyon adede
ulaşarak, 2022’nin dördüncü çeyreğindeki 300 milyon adetlik satışın
üzerine çıktı. Bu, art arda yedi çeyrek düşüşten sonra geldi.

Apple, 2023 yılında ve özellikle dördüncü
çeyrekte tüm akıllı telefon pazarını domine etti. Dördüncü çeyrekte
80,5 milyon adet sevkiyat yaparken, 2023 boyunca toplamda
234 milyon adet sevkiyat gerçekleştirdi. Bu,
şirkete yüzde 20,1’lik bir pazar payı kazandırdı. Samsung ise
yaklaşık 226 milyon sevkiyat ve yüzde 19,4 pazar payı ile ikinci
sırada yer aldı. Güney Koreli marka, 2023’ün dördüncü çeyreğinde 53
milyon adet sevkiyat yaptı. Geçen yılın toplam sevkiyatlarında
Xiaomi yüzde 12,5 pazar payı ile üçüncü, OPPO ve Transsion ise
sırasıyla yüzde 8,8 ve yüzde 8,1 pazar payları ile
dördüncü ve beşinci sıralarda yer aldılar.

Apple 13 yıl sonra Samsung’u geride bıraktı

2023’ün dördüncü çeyreğinde Transsion, 28,2 milyon
adetlik
satış ve yüzde 8,6 pazar payı ile dördüncü sırayı
aldı ve yüzde 68’lik bir yıllık büyüme kaydetti. Vivo, 24,1 milyon
adet satış ve yüzde 7,4 pazar payı ile beşinci sıraya yerleşti.
Samsung’un dördüncü çeyrek sevkiyatları, geçen yılın aynı dönemine
göre yüzde 10 azaldı.

Yıllık performansa dayanarak, sadece Apple ve
Transsion pozitif büyüme kaydederek sırasıyla
yüzde 3,7 ve yüzde 30,8 artış gösterdi. Bu büyüme, akıllı telefon
pazarının genelindeki toparlanmanın bir göstergesi olarak kabul
ediliyor.

Pazardaki bu canlanmanın, özellikle Apple’ın
etkileyici başarısının altında yatan nedenler arasında, firmanın
yenilikçi ürün stratejileri ve kullanıcıların beklentilerini
karşılayan teknolojiler sunması bulunuyor. Apple,
Samsung’un
uzun süredir devam eden liderliğini kırarak, bu
alanda yeni bir dönem başlatmış gibi görünüyor.

Sosyal Medya'da Paylaş

Yorum gönder