Apple 2022 yılı boyunca rakiplerine meydan okuyacak

Apple 2022 yılı boyunca rakiplerine meydan okuyacak

Brand Directory tarafından yapılan yeni bir araştırma raporu, Apple’ı 2022 için dünyanın en pahalı markası olarak görüyor. Araştırma firması markanın bedelini 355,1 milyar dolar olarak hesaplıyor.

Araştrmaya nazaran Dünyanın en bedelli birinci on markası şöyle:

1 – Apple
2 – Amazon
3 – Google
4 – Microsoft
5 – Walmart
6 – Samsung Kümesi
7 – Facebook
8 – ICBC (Çin Sanayi ve Ticaret Bankası)
9 – Huawei
10 – Verizon

Apple‘ın marka değerlemesi 2021’e kıyasla %35 arttı ve değerleme, firmanın rastgele bir marka içinde kaydettiği en yüksek paha. Apple, 3 trilyon ABD doları pahasında bir piyasa kıymetine ulaşan birinci şirket olarak 2021 yılını çok âlâ atlatmıştı. iPhone hala markanın satışlarının yaklaşık yarısını oluşturuyor. Lakin bu yıl, Apple’ın yeni kuşak iPad’ler, iMac’te yapılan revizyon ve AirTag’lerin tanıtımıyla öbür eser kümesine daha fazla ilgi gösterdiğini görüyoruz. Apple Pay’den Apple TV’ye kadar hizmet yelpazesi de giderek güçlendi ve markanın başarısı için artan bir kıymet kazandı.

Google en bedelli üçüncü marka oldu.

Google, misal bir marka pahasında %38 artışla 263.4 milyar ABD Dolarına ulaştı. Marka, gelirinin büyük çoğunluğu için reklamlara güveniyor ve pandeminin başlangıcında belirsizlik nedeniyle reklam harcamaları düştüğü için ziyan gördü. Bununla birlikte, dünya yeni olağana ahenk sağladıkça ve beşerler internette daha fazla vakit harcadıkça, reklam bütçeleri yine açıldı ve Google’ın işi toparlanarak marka kıymetinde sağlıklı bir artış sağladı.

Sosyal Medya'da Paylaş

Yorum gönder