Apple CEO’su Tim Cook, şirketin son gelir duyurusu toplantısı sırasında dünyadaki Fortune 100 şirketlerinin yarısından fazlasının yeni Vision Pro başlığa yatırım yaptığını açıkladı. Bu açıklama, ABD’de piyasaya sürülen uzamsal bilgi işlem başlığının son kullanıcı bazında çok da ilgi görmediğinin iddia edildiği bir dönemde geliyor ve ürünün kullanımı konusunda oldukça önemli bir adımı temsil ediyor.

MacRumors, Ocak ayındaki bir haberinde, 3.500 dolarlık fiyat etiketine rağmen yaklaşık 200.000 Vision Pro başlığının satın alındığını veya ön sipariş verildiğini bildirmişti. Vision Pro, yüksek fiyatı sebebiyle tüketicilerden büyük bir ilgi çekmeyi başaramadı ve lansman gününde sıkı Apple hayranları dışında çok az kişi ürünü almak için sıraya girdi. Ancak Apple şimdi, başlığının işletmeler arasında popüler olduğunu iddia ediyor. Bu da, Vision Pro’nun en azından kurumsal ölçekte başarı sağlayabileceğinin sinyallerini veriyor.

Cook, açıklamasında “işletme pazarındaki coşkuyu görmek harika. Örneğin, Fortune 100 şirketlerinin yarısından fazlası şimdiden Apple Vision Pro’yu satın aldı ve bunu daha önce mümkün olmayan şeyleri yapmak için kullanmanın yenilikçi yollarını araştırıyor” dedi.

KLM Royal Dutch Airlines, SAP, Porsche ve Lowe’s dahil olmak üzere birçok önemli şirket, daha önce yaptıkları duyurularda Apple’ın başlığının yanı sıra kendi özel ihtiyaçlarına göre uyarlanmış VisionOS yazılımını da kullandıklarını söylemişti. Ancak bazı kişiler, satış rakamlarının belirsizliğini eleştirerek, bazı şirketlerin sadece test için bir cihaz satın almış olabileceğini, tüketiciler de dahil olmak üzere diğerlerinin ise cihazlarını iade etmiş olabileceğini söylüyor.