Apple Vision Pro, herkesin heyecanla beklediği bir cihazdı. Ancak dünyayı değiştirecek “next big thing” olmadığı kanısına varmamız için çok da fazla bir süre kalmamış olabilir.

Piyasaya çıktığı Ocak ayında 180 bin adet satılan Apple Vision Pro karma gerçeklik başlığına ilgi o kadar hızlı kayboldu ki, raporlara göre şu anda Apple Store mağazalarında satılan Vision Pro sayısı, tek tük denebilecek kadar az. Mağazalardan Vision Pro’yu “satın almadan önce test etmek” için randevu alanların bir çoğunun ise randevularına gelmediği vurgulanıyor.

Üstelik Apple, Vision Pro’yu web sitesinin girişinde büyük bir gururla tanıtıyor ancak bu bile cihazın satışlarına yaramıyor gibi görünüyor. Vision Pro kullanıcılarının çektikleri videolardaki şikayetler veya ürünün henüz uygulama açısından yeterince zengin olmaması, ya da sosyal alanlarda gözlüğü kullanan insanların sosyal medyada yayılan habersizce çekilmiş “komik” ve hatta “ürkütücü” videoları gibi sebeplerin cihazın satışına olumsuz etki yaptığı düşünülüyor. Elbette 3.000 doları geçen fiyatın da hiç yardımcı olmadığını tahmin edebilirsiniz.

Memnuniyetten çok şikayet var

Reddit’te toplanmış Vision Pro topluluğu r/VisionPro içinde de kullanıcılar başlığın yeterince pratik veya anlamlı bir fark yaratmadığından şikayet ediyor ve bunları okuyan insanların Vision Pro’ya olan ilgisi hızla soğuyor.

Son olarak Apple’ın, Vision Pro üretimini yavaşlattığı, başka bir deyişle azalttığı da gelen haberler arasında.

Öyle görünüyor ki, daha önceki pek çok denemede olduğu gibi, şimdi Apple da sanal gerçeklik başlığı başarısızlığını tatmak üzere. İnsanoğlu göze takacak bir lens boyutuna inmedikçe dijital başlıklara alışamayacak diyebilir miyiz? Belki biraz erken ama gidişat bize bunu gösteriyor.