BMW, Vision Neue Klasse X adlı yeni konsept otomobilini duyurdu. Alman otomobil üreticisinin gelecekteki elektrikli araç serisinin yönünü belirleyeceğini söylediği bu araç, BMW’nin geleceğinde çok heyecan verici şeyler olabileceğini gösteren batarya ve elektrik mimarisi ile ilgili bir dizi yenilikçi özelliğe sahip bir crossover SUV.

BMW yıllardır elektrikli araç evriminin bir sonraki aşamasını planlıyor. Üçüncü aşama, Neue Klasse olarak adlandırılıyor ve ilk aracın 2025 yılında gelmesi bekleniyor. Bunun öncesinde, otomobil üreticisi 4, 5 ve 7 Serilerinin elektrikli versiyonlarının yanı sıra iX kompakt SUV’u da içeren yeni elektrikli araç modellerini aralıksız olarak piyasaya sürmeye devam ediyor.

Vision Neue Klasse X, şirketin geçen sonbaharda piyasaya sürdüğü Vision Neue Klasse sedanının SUV versiyonu. Ancak BMW bu aracı, ilgili otomobillerden oluşan bir aile haline geleceğini söylediği bir “SAV”, yani Spor Aktivite Aracı olarak tanımlanıyor.

BMW AG Yönetim Kurulu Başkanı Oliver Zipse yaptığı açıklamada, “Neue Klasse’nin bir otomobilden veya belirli bir konseptten çok daha fazlası olduğunun altını çiziyoruz. BMW markasını yeniden tanımlıyor ve aynı zamanda her zamankinden daha fazla BMW olacak.” diyor. Araç gerçekten de fazlasıyla BMW görünümünde. Böbrek ızgarası, otomobil üreticisinin imza tasarımını taşıyor.

Elbette, içten yanmalı motora sahip olmayan elektrikli bir araçta ızgara tamamen gereksiz kalıyor. BMW’nin ızgara tasarımdaki değişen yaklaşımı, özellikle elektrikli araçlar motorların yerini aldıkça ilginç bir hal alıyor. Bu son yineleme şüphesiz pek çok ilginç yoruma yol açacak.

Ancak ızgara sadece pastanın üzerindeki krema. Güç aktarma organları ve özellikle de batarya, BMW’nin elektrikli araçların geleceğine ilişkin en önemli fikirlerini ortaya koyduğu asıl yer. BMW’nin iddiasına göre, çoğu elektrikli araç bataryasında bulunan prizmatik hücrelere kıyasla yüzde 20 daha fazla enerji yoğunluğuna sahip olan batarya hücreleri yuvarlak hatlı. Aracın 800 voltluk mimarisiyle birleştirildiğinde, batarya tipik hızlardan yüzde 30’a kadar daha yüksek şarj hızlarına olanak tanıyor ve BMW’nin söylediğine göre bu da EV’nin sadece 10 dakikada 300 km kazanmasını sağlayacak.

BMW’ler genellikle menzil bakımından üstün bir performans sergiliyor, dolayısıyla bu yeni mimari şirketin bu alanda da başarısını sürdüreceğini gösteriyor. BMW, Vision Neue Klasse X’in toplam menzil verilerini açıklamadı ancak önceki versiyonlara göre yaklaşık yüzde 30 daha fazla menzil sunacağını belirtti.

Mevcut model serisiyle karşılaştırıldığında sürtünmede yüzde 20’lik bir azalma görülüyor. BMW, yeni lastikler ve özel frenlerin de verimliliği yüzde 25 oranında artırmak için tasarlanan genel paketin bir parçası olduğunu söylüyor.

Geleceğin otomobilleri, işlevlerini yönetebilmek için güçlü bir bilgisayara ihtiyaç duyacak ve BMW bu bilgisayarlardan dördüne sahip olduğunu belirtiyor. BMW, “Süper beyin” olarak adlandırılan bu dört bilgisayarın sürüş deneyimini yeni bir boyuta taşıyacağını iddia ediyor.

Tamamen şirket içinde tasarlanan ilk süper beyin, iddia edilen 10 kat daha fazla bilgi işlem gücü ile sürüş dinamiklerini güç aktarma organlarıyla entegre ediyor. BMW, bir sonraki süper beynin şirketin gelecekte otomatik sürüş konusundaki hamlelerine öncülük edeceğini belirtiyor.

İç mekanda “Verdana” adı verilen bitki bazlı, mineral bazlı ve petrol içermeyen bir yüzey malzemesinin yanı sıra denizcilik plastikleri ve geri kazanılmış balık ağları gibi sürdürülebilir malzemeler kullanılıyor. Aracın kendisi de bu yıl içinde şirketin fosil yakıt içermeyen enerjiyle çalışacak şekilde tasarlandığını söylediği bir fabrikada üretilecek.

Normalden daha uzun dingil mesafesi ve kısa çıkıntılar sayesinde araç, daha ferah bir iç mekana kavuşmuş durumda. Merkeze monte edilmiş dokunmatik ekran, ön camın tüm genişliğini kaplayan büyük bir baş üstü ekranına eşlik ediyor.

Önceki raporlar Vision Neue Klasse X’in BMW X3 ile benzer boyutlarda olacağını ve birkaç deniz aşırı pazarda sattığı iX3 modelinin yerini alabileceğini gösteriyor.