Analiz firması Canalys, küresel akıllı telefon pazarının 2023’ün dördüncü çeyreğinde, yıldan yıla %8 büyüme kaydettiğini bildirdi. Sevkiyatlar çeyrek boyunca 319,5 milyon adede ulaştı ve Canalys bunun bir istikrar işareti ve toparlanmanın başlangıcı olduğuna inanıyor.

Yıllık toplam sevkiyat 2022 yılına göre %4 düşüşle 1,14 milyara ulaştı. Pazarda en iyi performans gösteren şirket, 2023 yılında %20’lik pazar payını elinde tutan veya başka bir deyişle 229,2 milyon sevkiyat gerçekleştiren Apple oldu.

Samsung 225,4 milyon adet (%20) satışla ikinci sırada yer alırken, Xiaomi 146,4 milyon adet (%13) ile üçüncü sırada yer aldı. OPPO ve Transsion ise sırasıyla %9 ve %8 pazar payıyla dördüncü ve beşinci sırada yer aldı.

Transsion, sattığı telefonlarda kendi adını kullanmadığı için herkes tarafından bilinmiyor olabilir. Bunun yerine Tecno, Infinix ve Itel‘i duymuş olabilirsiniz. Bu markaların tümü Transsion’a ait ve düşük fiyatları nedeniyle dünyanın bazı ülkelerinde oldukça popüler.

Bulgular hakkında yorum yapan Canalys Kıdemli Analisti Sanyam Chaurasia, “Gelişen piyasalardaki toparlanma 2023 yılının ikinci yarısında toparlanmaya yol açarak düşüşü daralttı. Çeşitli kitlesel pazar modellerini piyasaya süren tedarikçilerin ek stratejik odağından ve kaynaklarından faydalanan Latin Amerika, Afrika ve Orta Doğu, 2023’ün üçüncü çeyreğinden itibaren güçlü bir toparlanma ivmesi gösterdi” dedi.

Chaurasia, APAC bölgesinde ise makroekonomik koşulların iyileşmesiyle beraber tüketici talebinin arttığına dikkat çekerek, Transsion ve Xiaomi’nin bu güçlü toparlanmalar sayesinde dördüncü çeyrekte yıllık bazda kayda değer bir büyüme elde ettiğini vurguladı: “Ancak Çin Anakarası, Avrupa ve Kuzey Amerika da dahil olmak üzere olgun pazarlar, azalan tüketici harcamaları ve azalan kanal yatırımları nedeniyle halen güçlü rüzgarlarla karşı karşıya. 2024’te gelişmekte olan pazarlar, büyüme arayışında olan çoğu akıllı telefon satıcısı için stratejik bir savaş alanı olmaya devam edecek.”