Dijital Piyasalar Yasası teknoloji devlerini zor durumda bırakabilir

Dijital Piyasalar Yasası teknoloji devlerini zor durumda bırakabilir

Dijital Piyasalar Yasası teknoloji devlerini zor durumda bırakabilir

KAYNAK: Teknolojioku

Bu 20’den fazla düzenlemenin kapsamı farklılık gösteriyor ve
arama kullanıcılarını, reklamverenleri ve üçüncü
taraf uygulama geliştiricilerini etkiliyor.

Aramadaki büyük değişikliklerden biri, uçuş veya otel gibi
şeyleri ararken harici toplayıcılardan gelen fiyat karşılaştırma
sonuçlarının dahil edilmesi olacak. Örneğin, Google‘da Paris’e tek
yön araması yapıldığında, genellikle Google Uçuşlar birimi adı
verilen bir modül ortaya çıkar; bu, şirketin kendi dahili
fiyatlandırma toplayıcısıdır. Kayak ve
Tripadvisor gibi rakip toplayıcılar, Google’ın on
yılı aşkın süredir arka bahçelerinde dolaşmasından açıkça
hoşnutsuzlar. En azından AB’de perşembe gününden itibaren bu tür
sonuçlar artık Google’ın kendi Uçuş sonuçlarının yanı sıra bu
toplayıcılardan gelen bazı sonuçları da gösterecek.

Android kullanıcıları, Google’ın ürünlerini
diğerlerinden üstün tutmamak için arama motorunu veya tarayıcıyı
kapatmanın daha kolay bir yolunu buluyor. Bu seçim ekranları,
cihazı ilk kez kurduğunuzda, ayarlarda ve kullanım sırasında
çeşitli aralıklarla karşınıza çıkar. Şirket bunu 2021’den beri
zaten yapıyor ancak artık aralarından seçim yapabileceğiniz daha
fazla seçenek ekranı olacak. Google, bu seçeneğin yakın gelecekte
masaüstü Chrome kullanıcılarına ve iOS kullanıcılarına da
geleceğini söylüyor.

Dijital Piyasalar Yasası teknoloji devlerini zor durumda
bırakabilir

Reklamlara yönelik dijital onay da DMA’nın
önemli bir parçası. Google kullanıcılarının artık
kişiselleştirilmiş reklamcılık amacıyla şirketin çeşitli hizmetleri
genelinde veri paylaşımını seçmesi gerekecek. Bu, ayarlar sayfası
aracılığıyla yapılacak. Ek olarak, kullanıcılar internette
gezinirken, verileri Google hizmetlerine bağlamak isteyip
istemediklerini soran izin banner’larıyla
karşılaşabilirler.

DMA, uygulama mağazalarının uygulama içi satın
alma işlemleri için alternatif faturalandırma sistemleri sunmasını
da zorunlu kılıyor. Buna uymak amacıyla Google yakın zamanda
geliştiricilerin kendi faturalandırma sistemlerini sunmalarına
yönelik bir seçenek olarak kullanıcı tercihli faturalandırmayı
(UCB) başlattı. Bu program bu hafta oyun geliştiricilerini
kapsayacak şekilde genişletiliyor.

Google, DMA uyumluluğunun bir parçası olarak
reklamverenlere “kullanıcı gizliliğini ve
müşterilerin ticari açıdan hassas bilgilerini koruyacak şekilde
paylaşılan bazı ek veriler” sağlamaya başlayacağını söyledi.
Perşembe günü şirket, kullanıcıların verilerini Google ürünlerinden
daha kolay taşıyabilmesi için Veri Taşınabilirliği API’sini de
başlatacak.

Sosyal Medya'da Paylaş

Yorum gönder