e-Devlet’ten ikametgah nasıl alınır?

e-Devlet’ten ikametgah nasıl alınır?

Teknolojinin gelişmesiyle birlikte birçok resmi süreçleri internet üzerinden halletmek mümkün. Günümüzde pek çok kişi tarafından kullanılan e-Devlet, sunduğu bu hizmetlerle kullanıcılara kolaylık sağlıyor. Bu sayede bireyler, resmi kurumlara gitmeden gereksinimleri olan resmi dokümanlara ulaşıyor.

Kurumlarda süreç yapılacağı vakit en çok muhtaçlık duyulan evraklardan birisi de ikametgah dokümanı oluyor. Evvelce bu belgeyi almak hayli zorken artık, e-Devlet üzerinden anında alınabiliyor. Son vakitlerde bu süreç ziyadesiyle tercih ediliyor. Bununla birlikte en çok merak edilen sorular ortasında e-Devlet’ten ikametgah alma sürecinin nasılı yapılacağı yer alıyor.

e-Devlet’ten ikametgah dokümanı nasıl alınır?

Pek çok kuru ve kuruluştan birçok süreci gerçekleştirmek için ikametgah dokümanı isteniyor. İkametgah evrakında, şahısların kayıtlı olduğu adrese dair birçok bilgi yer alıyor. Bu bilgiler burs başvurusu, yeni işe giriş, okul kaydı üzere birden fazla resmi süreçler için gereklidir. e-Devlet’ten ikametgah dokümanı almak için yapmanız gerekenler şu formda:

  • Birinci olarak tarayıcınızdan e-Devlet resmi web sitesine girin.
  • Daha sonra karşınıza çıkı giriş sayfasından doğrulama süreci yapmadıysanız doğrulama sürecini yapmanız gerekiyor. Doğrulama süreci için T.C. kimlik numaranızı ve e-Devlet şifrenizi girin.
  • Açılan ana sayfanın en üstteki arama kısmına ‘Yerleşim Yeri(İkametgah) ve Öteki Adres Dokümanı Sorgulama (Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü)‘ yazın.
  • Akabinde karşınıza çıkan bilgilendirme metnini okuyup butonu işaretleyin ve ‘Devam Et‘ seçeneğini seçin.
  • Daha sonra açılan sayfada ikametgah evrakınız çıkar. Bu belgeyi çıkarmak için sayfanın sağ üstünde yer alan ‘Belgeyi İndir‘ butonuyla evvel bilgisayarınıza indirin. Son olarak ise çıkartma sürecini gerçekleştirin.

e-Devlet’i hiç kullanmamış olsanız bile size ilişkin bilgeler yer alır. Lakin e-Devlet’in hizmetlerinden yararlanabilmek için sisteme girmenizi sağlayacak bir şifre gerekiyor. Bu şifreleri ise PTT‘lerden edinebilirsiniz.

e-Devlet’in sunduğu hizmetler nelerdir?

  • Adalet
  • Eğitim
  • Etraf, Tarım ve Hayvancılık
  • Devlet ve Mevzuat
  • Güvenlik
  • İş ve Meslek
  • Genel Bilgiler
  • Ferdî Bilgiler (Devlet kurumlarında yer alan borç, varlık, eğitim ve sıhhat bilgileri)
  • Sıhhat,
  • Toplumsal Güvenlik ve Sigorta
  • Şikayet ve Bilgi Edinme
  • Telekomünikasyon
  • Trafik ve Ulaşım
  • Vergi, Harç ve Cezalar
Sosyal Medya'da Paylaş

Yorum gönder