Elon Musk’tan çok konuşulacak bir Twitter kararı daha

Elon Musk’tan çok konuşulacak bir Twitter kararı daha

Elon Musk, Twitter’ın platformda reklamlardan tamamen arındırılmış yeni bir “daha yüksek fiyatlı” Blue aboneliği için çalıştığını açıkladı. Aylık 7,99 ABD doları tutarındaki mevcut Twitter Blue aboneliği ise, standart bir kullanıcıya göre yüzde 50 daha az reklam vaat ediyor. Daha pahalı, reklamsız bir abonelik, Twitter’ın Blue aboneliğinin hayal kırıklığı yaratan abone sayılarına ve reklam gelirindeki yüzde 40’lık düşüşüne yanıtı olacak gibi görünüyor.

Reklamsız abonelik seçeneğinin ne kadara mal olacağını veya ne zaman başlayabileceğini bilmiyoruz ve halen Twitter’ın iletişim kurmak için kullanılabilecek bir iletişim ekibi bulunmuyor. Mevcut Blue aboneliği, mavi bir “doğrulanmış” onay işareti, tweet’leri geri alma yeteneği, daha uzun 1080p videolar yükleme imkanı, ileti dizileri için bir okuma modu ve konuşmalarda öncelikli sıralama gibi avantajlar sunuyor.

Bu duyurudan sadece birkaç gün önce, Twitter’ın Tweetbot ve Twitterrific gibi üçüncü taraf istemcileri sessizce yasakladığı ortaya çıkmıştı. Geçtiğimiz hafta şirket, geliştirici sözleşmesini güncelleyerek geliştiricilerin Twitter API’sini “Twitter Uygulamalarının yerine geçecek veya benzer bir hizmet veya ürün oluşturmak veya oluşturmaya çalışmak için kullanamayacağını” belirtti.

Musk veya Twitter üçüncü taraf uygulamalar hakkında aldıkları bu kararın nedenini belirtmemiş olsalar da, Twitter’ın mali sıkıntıları ve şirketin binlerce dolar değerinde ofis mobilyası ve diğer dekorları açık artırmaya çıkarmasına neden olan muazzam borçları aslında bize cevabı veriyor.

Sosyal Medya'da Paylaş

Yorum gönder