Fiat, aynı platform üzerinde çeşitli güç aktarma organlarıyla gelecek yeni bir Panda araç ailesine ilham vereceğini belirttiği 5 yeni konsept aracını tanıttı.

İtalyan otomobil üreticisinin Panda şehir otomobillerinden esinlenen yeni seri, Temmuz 2024’te yeni bir şehir otomobiliyle üretime başlayacak ve bunu takip eden 3 yıl boyunca her yıl yeni bir araç üretilecek. Konseptler ayrıca bir pickup, bir fastback sedan, bir SUV ve bir karavanın da habercisi. Bununla birlikte Fiat, her aracın sadece elektrikli versiyonlarını değil, aynı zamanda hibrit ve içten yanmalı motorlu versiyonlarını da üreteceğini belirtiyor.

Fiat, 2023 yılında 1,3 milyon araç satarak otomobil satışlarında lider konumda olsa da Kuzey Amerika’daki etkinliğini korumakta zorlanıyor. Marka geçen yıl ABD’de sadece 605 araç satarak 2022’ye göre yaklaşık yüzde 33’lük bir düşüş yaşadı. Şirketin yeni elektrikli aracı Fiat 500e, Kuzey Amerika pazarını hedeflese de ABD’li otomobil müşterilerinin bu kadar küçük bir araca ilgi gösterip göstermeyeceği belirsiz.

Yeni Panda serisi, Fiat’ı küçük şehir arabalarının ötesine geçen fikirlere sahip bir marka olarak konumlandırmayı amaçlıyor. Bu kutu gibi konseptler gerçeğe dönüşmeden önce şüphesiz bazı değişikliklerden geçecek, bu nedenle iddialı renklerini ve sıra dışı tasarımlarını koruyup korumayacakları belli değil.

Fiat, şehir otomobili konseptini, mevcut şehir otomobilinden biraz daha büyük boyutlarda bir “Mega-Panda” olarak tanımlıyor. Ancak otomobil üreticisinin tasarım ekibi, yeni konseptini önceki model üzerine oluşturmak yerine, ilham almak için mimariye, özellikle de İtalya’nın Torino kentindeki ikonik Lingotto binasına baktı.

Şirket, şehir otomobilinin Stellantis “çoklu enerji platformuna” dayanacağını, yani her türlü yakıtla uyumlu olacağını söylüyor. Fiat’ın aracın takılıp çıkarılmasını kolaylaştıracağını söylediği “kendi kendini saran” bir şarj kablosu gibi bazı güzel özellikleri de var. Yüksek sürüş pozisyonu, şehir otomobilini kentsel bir ortamda kullanan herkes için görünürlüğü artırmayı amaçlıyor. Ancak iç mekan, sürücüleri yolculuğa veya hafta sonu gezilerine çıkarmaya davet ediyor.

Pickup, Fiat’ın Güney Amerika’da en çok satan aracı Strada modelini temel alacak. Şirket, aracı bölgesel ilginin ötesinde daha küresel bir şeye dönüşebileceğini düşünüyor.

Fiat, bu aracın hafif ticari bir aracın işlevselliğine ve bir SUV’un konforuna sahip olacağını, ancak kentsel ortamlar için daha uygun bir boyutta olacağını iddia ediyor. Modüler bir portbagaj, bisiklet veya sörf tahtalarına uyacak şekilde ayarlanabilecek ve pikselli ön farlar çıkarılıp off-road için portbagaja yeniden takılabilecek.

Arka kısmı daha aero odaklı bir arka uçla değiştirirseniz fastback konseptine sahip olacaksınız. Brezilya’daki Fiat Fastback ve Orta Doğu ve Afrika’daki Fiat Tipo’dan esinlenen konsept, Avrupa’nın yanı sıra Güney Amerika, Orta Doğu ve Afrika pazarlarını hedefliyor.

Markanın küçük otomobil köklerinin bir adım ötesinde olan SUV konsepti, ailelere ve daha fazla alana ihtiyaç duyanlara yönelik olacak. Panda SUV konsepti, batarya-elektrikli, hibrit veya gazla çalışan motor modelleriyle gelecek.

Karavan konsepti ise alışılmışın dışında bir yolculuğa çıkmak isteyenlere hitap ediyor. Şirket, “Bu konsept, bir SUV’un özelliklerine ve güvenilir bir yol arkadaşının ruhuna sahip şehir için üretilmiş bir otomobilin çok yönlülüğünü hatırlatıyor” diyor.

Bu konseptlerden hangilerinin son aşamaya geçeceği, hangilerinin ise rafa kaldırılacağı belli değil. Fiat, bugün toplam 5 konsept tanıtmasına rağmen önümüzdeki dört yıl içinde sadece 4 yeni araç çıkaracağını belirtiyor.