FSR 2.0 Nedir? Nasıl Çalışır?

FSR 2.0 Nedir? Nasıl Çalışır?

AMD’nin FSR, FSR 2.0 ve RSR teknolojilerinin performansını test edip nasıl çalıştığına yakından bakıyoruz.

FideltyFX Super Resolution (FSR), AMD tarafından sunulan ve destekleyen oyunlarda ekrana gelen kare sayısının artmasını sağlayan bir video ölçekleme teknolojisidir.  Rakibi olduğu NVIDIA’nın DLSS teknolojisinden farklı olarak makine öğrenimi teknolojisine ihtiyaç duymuyor ve GTX 1000-1600 serisi kartlar ile de uyumlu çalışabiliyor.

FSR 2.0 önbelleğe alınan geçici verileri kullanarak uzamsal yükseltme yerine zamansal yükseltmeye geçiş yaptı ve bu sayede yerel çözünürlüğe daha yakın hatta daha iyi bir görüntü kalitesi sunmayı amaçlıyor.

FSR 2.0’da görüntü oluşturmak için renderlanan çözünürlükte derinlik bilgisi, hareket vektörleri ve renk bilgisi alınıyor. Daha sonra bu bilgiler AMD mühendisleri tarafından kodlanmış bir dizi gelişmiş algoritmadan yararlandılarak görüntüyü oluşturmada kullanılıyor.

Detaylı bilgi için kaynak: GPUOpen

Desteği bulunan oyunlarda FidelityFX Super Resolution 2.0 ayarını açmak için;

Eğer AMD FSR için özel bir ayar sekmesi yok ise görüntü ayarlarından ‘Upscale’ seçeneklerinden AMD FSR 2.0 ayarını seçmeniz gerekiyor. (Örnek olarak Deathloop’dan SS yüklenebilir)

Marvel’s Spider Man Remastered, SCUM ve Swordsman HD, FSR 2.0 desteğine yeni kavuşan oyunlar arasında.

FSR 2.0 teknolojisi her geçen gün daha da çok yaygınlaşıyor ve daha fazla oyuna destek sağlaması bekleniyor.

AMD FidelityFX Super Resolution desteğine sahip olan ve destek sağlanacak olan tüm oyunları buradan (AMD FidelityFX™ Super Resolution | AMD) görüntüleyebilirsiniz.

Chernobylite, Deathloop, God of War ve Marvel’s Spider Man Remastered oyunlarında FSR 2.0’ı test ettik.

Test sistemimiz şu şekilde;

Test sistemimizde özellikle Radeon RX 580 kullandık, Türkiye’de 1080p oyunculuk için en çok kullanılan ekran kartlardan birisi.

FSR’nin her kademesinde performansın tam olarak artmadığını God of War testinin sonuçlarından da anlayabilirsiniz. Ek olarak God of War ve Spider Man Remastered’da FSR 2.0 açıkken ekranda pikselleşmeler oluştuğunu hatta FSR 2.0 Performans modunda iken bu pikselleşmelerin arttığını söyleyebiliriz.

Radeon Super Resolution teknolojisi AMD’nin RDNA ve üstü mimariye sahip ekran kartları tarafından desteklenen sürücü tabanlı bir video ölçekleme teknolojisidir. Ölçeklemeyi sadece oyuna değil tüm çerçeveye uyguluyor. Bu da tüm ekran çıktısının değiştiği anlamına geliyor.

Öncelikle RSR ayarını etkinleştirmek için Radeon Adrenalin Edition 22.3.1 veya daha üst versiyon sürücüye ihtiyacınız var.  Radeon sürücüsünü açtıktan sonra Grafik ayarları altından ‘Radeon Süper Çözünürlük’ ayarını açık durumuna getirmelisiniz.

RSR ayarını açık duruma getirdikten sonra oyunlarda etkin hale gelebilmesi için monitörünüzün yerel çözünürlüğünden daha düşük bir çözünürlükte başlatmanız gerekiyor.

RSR sizin seçtiğiniz çözünürlükten monitör çözünürlüğüne ölçekleme yaparak oyunu size sunmakta. Örnek vermek gerekirse 3840×2160 çözünürlüğe sahip bir monitörde RSR ile oyunu 1920×1080 çözünürlüğünde oynadığınız zaman oluşan görüntü size 1920×1080’den 3840×2160’a ölçeklendirilmiş bir şekilde gösteriliyor.

FSR oyun tabanlı bir video ölçekleme teknolojisi iken RSR sürücü tabanlı bir video ölçekleme teknolojisidir. FSR teknolojisini kullanmak için oynadığınız oyunun FSR desteğine sahip olması gerekiyor ancak RSR’de tüm ekran çıktısı değişebildiği için oyun desteğine bağlı değilsiniz.

Buna ek olarak FSR’nin ekran kartı destek yelpazesi çok geniş iken RSR şu anlık sadece AMD’nin RDNA ve RDNA2 mimarili ekran kartları tarafından destekleniyor.

RSR şu anda AMD’nin RDNA mimarili RX 5000 ve RDNA 2 mimarili RX 6000 serisindeki harici GPU’lar tarafından destekleniyor. Ancak MUX Switch’e sahip olmayan ve ekranı dahili GPU’ya bağlı olan dizüstü bilgisayarlar için RSR özelliği şu anlık kapalı.

RSR teknolojisini Cyberpunk 2077 ve Red Dead Redemption 2 oyunlarında test ettik. Radeon RX 5700 ve 2560x1440p monitör bulunan test sisteminde 1080p, 1440p ve RSR ile yapılan testlerin sonuçları şu şekilde;

Test sistemi

RSR teknolojisi GPU çekirdeğini kullandığı için bazı noktalarda yerel çözünürlüğe göre daha düşük performans gösterse de yükseltme yaptığı çözünürlüğe göre bariz bir şekilde performans artışı bulunmakta. Ayrıca VSR-DSR gibi sanal çözünürlük teknolojilerini de sadece oyunlarda kullanmak isteyenler için güzel bir alternatif.

KAYNAK: Technopat

Sosyal Medya'da Paylaş

Yorum gönder