Google arama motoruna yapay zeka teknolojisi geliyor! Google artık ücretli mi olacak?

Google arama motoruna yapay zeka teknolojisi geliyor! Google artık ücretli mi olacak?

Google arama motoruna yapay zeka teknolojisi geliyor! Google artık ücretli mi olacak?

Google, arama motorunda, bazı arama sorgularına yanıt vermek için üretken yapay zekanın gücünden faydalanmak istiyor. ABD merkezli şirket, geçen yıl kendi ülkesinde test ettiği yapay zeka tarafından yazılan arama yanıtlarını İngiltere’de de denemeye başladı. Google’ın ürün yönetimi kıdemli müdürü Hema Budaraju, üretken yapay zeka ile birlikte Google Arama’nın daha basit ve akıllı hale geleceğini söylüyor.

GOOGLE YAPAY ZEKA ALANINI GÜÇLENDİRİYOR!

Bu hafta Las Vegas’ta gerçekleşen Google Cloud Next konferansında, 30.000 katılımcı Google Cloud’un son yeniliklerini dinlemek üzere bir araya geldi. Ancak konferansın ana teması, Google’ın temel bulut teknolojilerine değinmek yerine, tamamen yapay zeka üzerine kurulu idi. Bu durum, Salesforce’un geçen yıl New York’ta düzenlediği etkinlikte olduğu gibi, şirketin ana iş kollarına sadece hafifçe değinilmesine neden oldu.

Şu anda test aşamasında olan bu özellik sayesinde kullanıcılar, Google’da arama yaptığında, sonuç sayfasının en üstünde “Yapay Zeka genel bakışları” olarak adlandırılan bir bölüm görecek.

SİTE TRAFİKLERİ DÜŞEBİLİR!

Google, geçen yıl ABD’de test ettiği yapay zeka tarafından yazılan arama yanıtlarını İngiltere’de denemeye başladı. Başlangıçta, oturum açmış Birleşik Krallık kullanıcılarının yalnızca küçük bir kısmı, bazı arama sonuçlarının en üstünde yapay zeka tarafından oluşturulan bir “genel bakış” görecek.

Ancak bazı yayıncılar yapay zeka yanıtlarının sitelerine yapılan ziyaretleri azaltabileceğinden endişe ediyor.

YAPAY ZEKA ARAMA ÖZELLİĞİ İÇİN ABONELİK

Google’ın “Search Generative Experience” adını verdiği bu özellik ABD’de yaklaşık bir yıldır kullanılıyor, ancak yalnızca Google Labs üzerinden kaydolan kullanıcılara sunuluyor.

Firmanın gelecekte bazı premium yapay zeka arama özellikleri için abonelik sunmayı düşündüğünü öne sürdü.

Ayrıca Google’ın reklamsız bir arama deneyimi üzerinde çalıştığını reddettiği kaydedildi.

Google’ın arama alanındaki üretici yapay zeka çalışmalarını yürüten Hema Budaraju, yeni arama sonuçlarının bağlantıları ve reklamları göstermeye devam edeceğini söyledi.

Sosyal Medya'da Paylaş

Yorum gönder