Google, Stadia oyun akış platformunu ‘endüstri ortaklarına’ lisanslamaya başlayabilir

Google, Stadia oyun akış platformunu ‘endüstri ortaklarına’ lisanslamaya başlayabilir

Google, Stadia‘yı büyük vaatlerle piyasaya sürmüş olsa da, Stadia stüdyolarının ve yayın hizmetlerinin durdurulması ilginin düşmesine neden oldu. Google, bulut oyun teknolojisini diğer geliştiricilere ve yayıncılara sağlayarak Stadia‘yı kurtarmayı amaçlıyor.

Stadia‘daki bir ürün yöneticisinin iş ilanına göre Google, bulut oyun altyapısını ve araçlarını “kendi etkileşimli akış platformlarını oluşturmak” isteyen üçüncü taraf iş ortaklarına satmak istiyor. İş ilanında belirtilen yazı ise şu şekilde: “Kendi video oyun platformumuzu oluşturmaya ek olarak, altyapımızı ve araçlarımızı kendi etkileşimli akış platformlarını oluşturmak isteyen iş ortakları için önemli bir fırsat sunuyoruz. Amacımız, oyun ve diğer etkileşimli akış uygulamalarıyla sektörün büyümesine yardımcı olan uzun vadeli, sürdürülebilir bir platform kurmak.” şeklinde açıklanıyor.

Google’dan önemli bir karar

Google, içeriğie destek vermek yerine ağırlıklı olarak teknik özelliklere ve uzak gelecekteki planlara odaklanarak Stadia‘yı en başından düzgün bir şekilde pazarlamak için mücadele etti fakat kısa bir süre sonra işler planladıkları gibi gitmedi. Stadia’nın dahili geliştirme stüdyosu kapanmış ve bir grup personel Haven Studios‘taki eski Stadia patronu Jade Raymond‘a katılmışken, hizmet piyasada kalabilmek için destek arıyor gibi görünüyor. Google tarafından yayınlanan iş ilanının ardından, geliştirici ve yayıncılarla kurulacak ortaklığın sağlayacağı imkanların oldukça iyi sonuçlar getirebileceğini söyleyebiliriz.

Sosyal Medya'da Paylaş

Yorum gönder