Intel Arc Alchemist Ekran Kartı Detayları ve Xe-HPG Mimarisi

Intel Arc Alchemist Ekran Kartı Detayları ve Xe-HPG Mimarisi

Intel, Xe mimarisiyle birlikte grafik teknolojileri konusunda büyük bir devrim başlatmıştı. Bildiğiniz üzere mavi takımda GPU dediğimizde akla ilk olarak Yürütme Birimleri (Execute Unit) geliyor. Bu birimler, Intel’in grafik mimarilerinin temel yapı taşı diyebiliriz. Ancak yıllar süren kullanımdan sonra Intel, Xe-core ismini kullanmaya başlıyor.

Bir Intel Yürütme Birimi, kayan nokta ve tamsayı işlemleri için birden çok ALU içeriyor ve aslında aynısı Xe-core için de geçerli. Ek olarak Xe-core terminolojisi, şirketin kod adı Alchemist (DG2) olan ilk harici ekran kartlarında önemli bir rol oynuyor.

Alchemist GPU’lardaki yeni Xe-core, 16 vektör motoru ve 16 matris motoruyla birlikte geliyor. Bu değerler, aslında Xe-HPC mimarisiyle inşa edilen ve Aurora süper bilgisayar için tasarlanan Ponte Vecchio GPU’da bulunan sayının iki katı. Intel, bunun oyun grafik kartlarını geliştirmek için gerekli bir adım olduğunu ve Alchemist GPU’ların “öncelikle oyun” için özel olarak optimize edildiğini vurguluyor.

Xe-core kümelerinin dördü, DirectX 12 Ultimate desteği için sabit bir işlev birimi ve dört ışın izleme hızlandırma birimiyle birlikte Render Slice birimlerini oluşturuyor. Daha sonra sekiz Render Slice seti L2 önbelleğine erişimi paylaşıyorlar.

Yeni Intel Ray Tracing Üniteleri, ışın izleme performansını geliştirmek için tasarlandı. Bu birimlerin NVIDIA Ampere GPU’lardaki RT çekirdeklerine ve AMD RDNA 2 mimarisinde bulunan Işın Izlandırıcılara (Ray Accelerator) çok benzediğini söyleyebiliriz. Ancak performans konusunda hangi noktada olduğunu zamanla öğreneceğiz.

Intel Arc Alchemist ekran kartlarının TSMC 6nm (6N) süreci üzerine inşa edileceğinden bahsetmiştik. Ancak yüksek performanslı bilgi işlem alanında kullanılacak olan Ponte Vecchio, TSMC’nin N5, N7 ve Intel 7 üretim teknolojilerinin bir karışımını kullanacak. Yani GPU içerisindeki birçok farklı birim, kendine özgü bir yapıya sahip olacak. Bildiğiniz gibi AMD’nin mevcut RDNA2 GPU’ları 7nm (N7) üretimini kullanıyor. Intel’in yeni GPU’ları ise daha gelişmiş bir teknolojiye sahip.

Mavili ekibin oyun mimarisi, veri merkezleri için hazırlanan mimarilerden ve dizüstü bilgisayarlarda kullanılan düşük güçlü Xe-LP yongalardan farklı. Intel ayrıca Xe-core ve Render Slice yapılandırmasının yanı sıra gelecekte güç verimliliğini artırmak için optimizasyonlar ve metodoloji üzerinde çalıştığını söylüyor. Bunlar arasında mimari geliştirmeler, bellek tasarımı, fiziksel tasarım ve birçok ince ayar yer alıyor.

Intel’in yaptığı tüm optimizasyonlar ve üretim teknolojilerindeki farklılıklarla birlikte, Xe-HPG mimarisinin Xe-LP yongalarından kabaca 1.5 kat daha iyi performans/watt oranı sunduğu söyleniyor.

Ayrıca GPU’lar 1.5 kat daha yüksek frekans hızlarına erişebiliyor. Yüksek çekirdek sayıları, daha yüksek güç tüketimi, soğutma performansı ve Xe-HPG mimarisindeki gelişmeleri de hesaba katarsak, Intel’in AMD ve NVIDIA ile rekabet edebileceğini rahatlıkla söyleyebiliriz.

Şirket, Alchemist’in yerini alacak en az üç GPU ailesi için şimdiden bir yol haritası hazırladı. Xe2 “Battlemage”, Xe3 “Celestial” ve XeNext “Druid” kod adına sahip olacak ekran kartlarının tamamen yeni bir mimariyle gelip gelmeyeceğini bilmiyoruz.

Alchemist ekran kartları 2022 yılının başlarında geliyor ve o zamana kadar birçok yeni sızıntı ve bilgiyle karşılaşacağız. Eğer Intel’in yeni nesil yüksek performanslı ekran kartlarını merak ediyorsanız bizi takipte kalın.

Sosyal Medya'da Paylaş

Yorum gönder