Kışın sonlarında ve ilkbaharın başlarında araç kullanmak, özellikle de donma ve çözülme sıcaklıklarının yaşandığı bir bölgede yaşıyorsanız asfalt çukurlarıyla boğuşmanıza neden olacaktır. Türkiye’de ise bizim bunu her zaman yaşadığımız söylenebilir.

Dengesiz sıcaklıklarda asfalt kolayca çatlayarak çukurlar oluşturduğu için sonuçlar aracınız için, özellikle de lastikleriniz için acımasız olabilir. Fakat bu tehditlere karşı yapabileceğiniz bazı şeyler var.

1. Lastik basıncınızı ve aşınmasını izleyin

Diş derinliğini test etmek de dahil olmak üzere lastiklerinizi düzenli olarak aşınma açısından kontrol etmelisiniz. Lastiklerinizi üreticinin önerdiği seviyelere göre uygun şekilde şişirmek de çukura girdiğinizde oluşacak hasarı azaltacaktır. Çoğu araçta basınç düşerse veya belirli bir seviyenin altına inerse sizi uyaran izleme sistemleri var ama kış aylarında dört lastiği de, en azından ayda bir kez kontrol etmenizi öneriyoruz.

2. Daha yavaş sürün

Her çukurdan kaçınamayabilirsiniz, ancak yavaşlamak ve gözlerinizi önünüzdeki yolda tutmak, karşılaştığınız tehlikelere hızlı bir şekilde yanıt vermeniz için size zaman kazandıracaktır. Ayrıca çukura yüksek hızla girmek ile yavaş girmek arasında çok sert bir fark var. Hızlıyken yakalandığınız çukur, lastikleri parçalamanın ötesinde aracınıza takla bile attırabilir. Su birikintilerine de girerken yavaşlamalısınız çünkü muhtemelen bu birikintilerin içinde bir çukur bulunuyordur.

3. Daha düz sürün

Yine, bir çukurdan kaçınmak için direksiyonu kırmayın. Şeridinizden ayrılmadan çukuru aracınızın altına ortalamaya çalışın. Aniden şerit değiştirmek, çok büyük bir kazaya neden olabilir. Bu sırada hafifçe frene de dokunabilirsiniz, böylece aracı hizalamak için daha fazla zamanınız olur. Ayrıca frenlerinize dokunarak diğer araçları çukura karşı uyarabilirsiniz.

4. Durun ve darbeyi inceleyin

Bir çukura sert bir şekilde çarptıysanız, görmezden gelmeyin. Park etmek için güvenli bir yer bulun ve lastiğinizde ve hatta jantınızda hasar olup olmadığına bakın. Sürüş sırasında herhangi bir sarsıntı, titreşim veya çekmeye dikkat edin ve hava kaybı patlamadan ziyade yavaş bir sızıntı şeklinde meydana gelebileceğinden lastik basıncına dikkat edin. Düzensiz lastik aşınması da ek bir hasarın işareti olabilir. Şüpheniz varsa, aracınızı bir profesyonele kontrol ettirin.