Spotify’ın büyük masraf yaparak açtığı uygulaması kaptılıyor

Spotify’ın büyük masraf yaparak açtığı uygulaması kaptılıyor

Spotify, Spotify Live’ı kapatıyor. Şirketin Music Ally‘ye yaptığı açıklamada dile getirilen konuya göre şirket, Spotify Live uygulamasını kapatma kararı almış.

Daha önce Spotify Greenroom olarak bilinen bağımsız canlı ses uygulaması, Spotify’ın 2021 yılında Betty Labs’ı 62 milyon dolara satın almasıyla ortaya çıkmıştı. Anlaşma gerçekleştikten kısa bir süre sonra Spotify, girişimin Locker Room uygulamasını Spotify Greenroom olarak yeniden markalaştırdı ve deneyimin kapsamını spor dışındaki konuları da içerecek şekilde genişletti. Ardından, neredeyse tam 1 yıl önce, yayın devi bu platformu bir kez daha yeniden adlandırdı ve bazı işlevlerini ana Spotify uygulamasına entegre etti.

Şimdi ise bir Spotify sözcüsü Music Ally’ye verdiği demeçte, “Spotify kullanıcılarının canlı sesle nasıl etkileşim kurduğuna dair bir dizi deneme ve öğrenme sürecinin ardından Spotify Live uygulamasını kapatma kararı aldık,” dedi: “Spotify ekosisteminde canlı hayran-yaratıcı etkileşimlerinin bir geleceği olduğuna inanıyoruz; ancak, öğrendiklerimize dayanarak, artık bağımsız bir uygulama olarak mantıklı değil. Sanatçılar ve hayranlar arasındaki canlı etkileşimleri kolaylaştırmak için ileriye dönük olarak keşfetmeye devam edeceğimiz ‘dinleme partileri’ gibi sanatçı odaklı kullanım durumlarında umut verici sonuçlar gördük.”

Spotify, şimdilik yorum taleplerine yanıt vermiyor. Ancak şirket bu kapatma kararının teyidini paylaştı. Spotify 2021’de canlı ses ortamına geçtiğini ilk duyurduğunda, CEO Daniel Ek bu formatın her yerde bulunacağını öngörmüştü. Daniel Ek, “Tıpkı her büyük platformun kitlesinin birbiriyle iletişim kurmasının bir yolu olarak sahip olduğu videolu Hikayeler gibi, canlı sesi de benzer şekilde görüyorum,” demişti o zaman: “Tüm platformların buna sahip olmasını bekliyorum.”

Ancak geçen yılın sonunda şirket bir dizi canlı ses programını iptal ederek önceki hedeflerini küçülttüğünün sinyalini verdi. Spotify’ın bu formattan geri adım atan tek şirket olmadığını belirtmek gerekir. Geçtiğimiz mayıs ayında Facebook’un ana şirketi Meta, 2021’de tanıttığı kısa formlu ses paylaşım aracı Soundbites da dahil olmak üzere bir dizi ses ürününü kapattığını duyurmuştu.

Sosyal Medya'da Paylaş

Yorum gönder