TikTok içerik üreticilerine çok para kazanmanın formülünü açıkladı

TikTok içerik üreticilerine çok para kazanmanın formülünü açıkladı

TikTok içerik üreticilerine çok para kazanmanın formülünü açıkladı

KAYNAK: Teknolojioku

Bu strateji, platformun sadece kısa video
merkezli olmadığını ve içerik üreticilerine daha fazla esneklik
sunmayı hedeflediğini gösteriyor. Uzun videolar,
izleyicilere daha zengin hikayeler ve detaylı içerikler sunarak
platformun çekiciliğini artırabilir. TikTok‘un bu
hamlesi, hem izleyicilerin ilgisini çekecek hem de içerik
üreticilerinin daha yaratıcı çalışmalar yapmasını
teşvik edecek bir adım olarak değerlendiriliyor. Eğer siz de
TikTok’ta dikkat çekici içerikler üretmeyi
hedefliyorsanız, şimdi uzun format videolara yönelmenin tam
zamanı.

Geçen yıl TikTok, içerik üreticilerini daha
uzun videolar üretmeye teşvik etmek amacıyla “Yaratıcılık
Programı”
adında yeni bir kazanç sistemini hayata geçirdi.
Şimdi ise şirket, bu programı “Yaratıcı Ödülleri Programı” adı
altında genişletiyor ve yalnızca bir dakikadan uzun videolar için
ödeme yapılacağını duyurdu.

“Yaratıcı Ödülleri Programı, bir dakikadan uzun
yüksek kaliteli, orijinal içerikleri dört ana alan üzerinden
optimize edilmiş bir ödül formülü ile ödüllendirmeye devam edecek:
orijinallik, izlenme süresi, arama değeri ve izleyici etkileşimi,”
diye belirtti şirket.

TikTok, daha uzun içeriğin daha kazançlı
olduğunu vurgulayarak, “son altı ay içinde toplam yaratıcı gelirin
%250’den fazla arttığını ve aylık 50.000 dolar
kazanan yaratıcıların sayısının neredeyse ikiye katlandığını”
belirtti.

TikTok içerik üreticilerine çok para kazanmanın formülünü
açıkladı

Ayrıca TikTok, içerik üreticileri için abonelik
özelliklerini genişletiyor. Daha önce yalnızca canlı yayın yapanlar
için sunulan özel (ücretli) içerik, rozetler ve kişiselleştirilmiş
emoji gibi tekliflere erişim sağlanırken, şimdi bu avantajlar canlı
yayınların ötesine taşınıyor. “Yakın haftalarda, uygun yaratıcılar
topluluklarını daha fazla değer katarak güçlendirmek için yeni bir
yola kaydolabilirler. Bu, özel içerik ve avantajlar aracılığıyla
sağlanırken, en çok etkileşimde bulunan topluluklara sevdikleri
yaratıcılarla daha derin bir bağ kurma fırsatı
sunuyor,” diye yazdı TikTok.

Şirketin Yaratıcı Fonu, video uzunluğu için minimum bir
gereklilik olmadan geçen yıl sona erdi ve sıklıkla düşük ödemeleri
nedeniyle eleştirildi. Geçen yıl, yayıncı Hank Green, platformda
1.000 görüntülenme başına yaklaşık 2.5 sent
kazandığını,
bu miktarın YouTube kazançlarının bir kısmı
ve fon öncesi TikTok kazançlarının yarısı olduğunu
paylaştı.

Buna karşın, beta Yaratıcılık Programını
benimseyen
bazı yayıncılar (abone sayıları yarım milyondan
birkaç milyona kadar değişen) ayda düşük binlerden neredeyse
100.000 dolara kadar değişen ödemeler aldı, bu durum Yaratıcı
Fonundaki deneyimlerinden “tam bir 180 derece dönüş” olarak
nitelendirildi. Ancak, izleyiciler daha uzun videolara karşı
belirsiz hissediyor. TikTok’un geçen yıldan bir iç anketine göre,
kullanıcıların neredeyse %50’si bir dakikadan uzun videoları
“stresli” buldu ve kullanıcıların üçte biri videoları çevrimiçi iki
kat hızda izliyor.

Yaratıcıları nasıl ödüllendireceği, TikTok’un
şu anda karşılaştığı tek zorluk değil. Dün, ABD’li
yasama üyeleri, uygulamanın Amerika Birleşik Devletleri’nde
kalabilmesi için ana şirket ByteDance’in TikTok’u
satmaya zorlayacak yeni bir yasa teklifi sundu.

Sosyal Medya'da Paylaş

Yorum gönder