Türkiye’de elektrikli arabaları şarj etmenin maliyeti ne kadar?

Türkiye’de elektrikli arabaları şarj etmenin maliyeti ne kadar?

Elektrikli arabalar dünya genelinde her geçen gün artmaya devam ediyor. Bilhassa şarj maliyetlerinin içten yanmalı motora sahip arabalara kıyasla uygun olması ve çevreci olmaları elektrikli arabaları tüm dünyada ön plana çıkarıyor.

Ülkemizde ise bu durum biraz daha farklı işliyor. Elektrik fiyatlarının artmasıyla birlikte elektrikli arabaların maliyet avantajı azalıyor ve kullanıcıların akaryakıt ve motorin için ödeyecekleri fiyatlar ortasındaki fark gitgide azalıyor.

Elektrikli arabaları şarj etmenin maliyeti

Ülkemizdeki elektrikli araba şarj maliyetleri 31 Aralık itibariyle zamlandı. Yeni yılda dolar kurundaki artışlar ve öbür sebepler nedeniyle gerçekleşen artırımlar sonrasında elektrikli arabaların şarj maliyetleri neredeyse iki kat arttı. Bu durumla birlikte elektrikli arabaların içten yanmalı motora sahip arabalara kıyasla şarj maliyet avantajı azaldı.

Geçtiğimiz yıl ve bu yıl uygulanan elektrik dolum tarifelerine aşağıdaki tablodan ulaşabilirsiniz.

AC Tip 2 Soketler

Ortalama Güç Eski Fiyat (2021) Yeni Fiyat (2022)
0 – 7.4 kW 0.25 TL/dk 0.55 TL/dk
7.4 – 11 kW 0.38 TL/dk 0.85 TL/dk
11 kW ve üzeri 0.51 TL/dk 1.15 TL/dk

DC, CCS ve CHAdeMO Soketler

Ortalama Güç Eski Fiyat (2021) Yeni Fiyat (2022)
0 – 50 kW 1.17 TL/dk 3.9 TL/dk
50 – 90 kW 2.6 TL/dk 5.9 TL/dk
90 kW ve üzeri 3.5 TL/dk 7.9 TL/dk

Tarifelere baktığımızda geçtiğimiz yıl sahip olduğunuz Tesla Model 3’ünüzü %80 şarj edebilmeniz için 72 TL ödemeniz gerekiyordu. Yeni düzenlemeyle birlikte bu fiyat 177 TL’ye yükseldi. Bir başka örneğimiz ise Hyundai Kona. Kona, elektrikli arabalar ortasındaki en uygun modeller ortasında yer alıyor ve kullanıcılarına 480 km menzil sunuyor.

Geçtiğimiz yıl Kona’yı %80 şarj edebilmek için 114 TL ödemeniz gerekiyordu. Bu sayı, artırımlarla birlikte 260 TL’ye yükseldi. Hyundai Kona’nın akaryakıtlı versiyonunun deposunu %80 doldurmak için bugünün kurallarıyla yaklaşık 540 TL vermeniz gerekiyor. Aracın deposunu büsbütün doldurmak içinse yaklaşık 670 TL vermeniz gerekiyor. Lakin menzil bu işi değiştiriyor.

Menzile nazaran hesapladığımızda elektrikli Hyundai Kona %80 şarj ile yaklaşık 400 km yol alıyor. Lakin akaryakıtlı Hyundai Kona, %80 dolu akaryakıt deposu ile yaklaşık 800 km menzil sunuyor. Elektrikli de 800 km yol alabilmek için 520, akaryakıtlı de 540 TL vermeniz gerekiyor. Fiyatlara baktığımızda iki aracın maliyeti ortasında yaklaşık 20 TL farklılık bulunuyor.

Bu fiyatlar şarj istasyonlarından yapılan dolumlar için geçerli. Elektrikli arabaları evinizden ya da ofisinizden de şarj etmeniz mümkün. Kent şebekesinden gelen elektriğin fiyatı istasyonlara kıyasla daha uygun oluyor. Bu sayede konutta %80 oranında daha az ödeyerek aracınızı şarj edebilirsiniz. Bu sayede elektrikli arabaların maliyet avantajı ortaya çıkıyor ve ortada büyük farklılıklar bulunuyor.

Pekala, sizin niyetleriniz neler? Sizce elektrikli arabaların şarj maliyetleri ülkemizde ne durumda? Yorumlarınızı ve görüşlerinizi aşağıda belirtmeyi unutmayın.

Sosyal Medya'da Paylaş

Yorum gönder