Ücretsiz, reklam destekli ücretsiz akış hizmetlerinin yükselişte olduğu görülüyor ve bu yükseliş, insanların ne oynatıldığından ziyade nasıl oynatıldığıyla alakalı olduğunu gösteriyor olabilir. Bloomberg tarafından derlenen ölçümler, insanların evde çalışırken veya sosyal medyada gezinirken televizyonlarını arka planda açık bırakmayı sevdiklerini gösteriyor.

Bloomberg’in paylaştığı grafikte görüldüğü üzere izleyiciler, Fox’un sahip olduğu reklam destekli ve ücretsiz hizmeti Tubi üzerinde Max, Peacock ve Paramount Plus’tan daha fazla vakit harcıyor. Tubi’nin izlenme oranı geçtiğimiz yıl hızla arttı ve Şubat 2023’te TV izleyerek geçirilen sürenin yüzde 1’ini oluşturarak Şubat 2024’te yüzde 1,7’ye ulaştı. Bloomberg’in haberine göre, bu trend devam ederse Tubi, Disney Plus’ı bile geçebilir.

Bu ölçümler Tubi’nin izlenme sayısının neden arttığını açıklamıyor olsa da, yükselişin sebebi olabilecek bazı tahminler yapılabilir. Bunların ilki, Tubi’nin tamamen ücretsiz olması ve ikincisi, insanların başka şeyler yaparken arka planda televizyonlarını açık tutmayı sevmeleri.

Tubi gibi hizmetlerin rastgele bir şova geçiş yapabilme ve belirli bir hikayeyi takip etmek zorunda olmadan düşük riskli izleme seçeneği sunuyor olması, geleneksel TV yayınlarında izleyecek bir şey bulmak için harcanan zamanı ortadan kaldırmasına yardımcı oluyor. Tubi üzerinde gerçekten dikkat çeken çok büyük yapımlar olmasa da, rastgele izleyebileceğiniz bol miktarda dizi veya film bulunması, özellikle arka planda izlemek/dinlemek söz konusu olduğunda hizmete büyük bir avantaj sağlıyor.