MIT araştırmacılarının yeni bir buluşu, havacılık endüstrisinin karbon izini son derece küçültmesine yardımcı olabilir. Buluş, daha önce yalnızca küçük ve tamamen elektrikli uçaklarda kullanımı mümkün olan elektronik motorlardan daha büyük uçakların da nihayet tam olarak yararlanmasına imkan tanıyacak. Bu kullanım farklılığı, uçakta aşırı yüklenme yaratmadan daha büyük bir uçağı yerden kaldırmak için gereken megavat motorları oluşturulmanın zorluğundan kaynaklanıyor.

Ancak MIT araştırmacıları, en azından, hem elektrikli bir bileşeni hem de bir gaz türbini uçak motorunu kullanan hibrit bir sistem yapmanın bir yolunu bulmuş olabilir. MIT araştırmacılarının üzerinde çalıştığı bu 1 megavatlık motor, ilerleyen zamanlarda tamamen elektrikli bir uçak geliştirmek için çok önemli bir basamak olarak değerlendirilebilir.

Ekip, motoru mevcut daha küçük uçak motorlarıyla rekabet edebilecek bir ağırlık ve boyutta tutarken, ayrıntılı hesaplamalar yoluyla bileşenlerin bir megavatlık güç üretmek için bir bütün olarak çalışabileceğini gösterdi. Megawatt motorun, uçaktaki pervanelere güç sağlamak için elektrik enerjisini mekanik işe dönüştürmesine izin verecek şekilde, pil veya yakıt hücresi gibi bir elektrik kaynağıyla eşleştirilmesi gerektiğine inanıyorlar. Bir diğer seçenekte ise, uçuşun belirli bölümlerinde elektrikli tahrik kullanan hibrit bir sistem oluşturmak için geleneksel bir turbofan jet motoruyla eşleştirilebilir.

Ekip, GTL ve MIT Elektromanyetik ve Elektronik Sistemler Laboratuvarı’ndan öğretim üyeleri, öğrenciler ve araştırmacılardan oluşuyor. Uçuş için elektrik gücünden yararlanabilmek, havacılık endüstrisinde bir devrim yaratmaya yardımcı olabilir.